the Martian

Jag åkte ju som sagt till Uppsala i måndags. Gick upp för jävla tidigt. Satte mig i bilen 04:45 för att kunna vara i Uppsala och sätta igång mig själv och 12 montörer så tidigt som möjligt.
Bokade i alla fall biobiljetter på vägen upp. Jag och min vän Edden (som för övrigt nu jobbar med mig) drog iväg till en av de tre biograferna de har i Uppsala vid 19-tiden. Köpte varsin stor popcorn och vatten. För vem fan dricker läsk?  VA? Jag tryckte i mig mina popcorn efter halva filmen. Hade knappt ätit något på hela dagen..

Väl inne, sittandes i stolarna inser jag varför jag hatar att gå på bio – jag avskyr människor i grupp som inte kan bete sig. När man är på bio ska man sitta still, tugga med stängs mun och inte prassla. Simple as that! Okej, bortsett från det så var den förbannat bra. Allt som handlar om rymden och ångest är bra.

 

 

Imorgon ska jag till Malmö. Sedan till minusgrader på fredag. UH!

Lämna en kommentar