Skeunä.

Åkte ner tidigt till Helsingborg i morse. Det gick hyfsat bra.. lillbrorsan sov bara halva vägen ner.

Bor på Clarion Collection Helsing. En gammal kåk som ligger precis vid kärnan. Ett bra hotell, schysst mat och personliga rum. Gillar när man får små välkomstpresenter när man kommer upp på rummet också!

Helsingborg är en utav de få städer jag skulle kunna flytta till när jag blir gammal. Till min frus stora förtjusning tror jag! Hon är ju uppvuxen i Helsingborg, så hon har nog inga invändningar om vi skulle flytta söderut.. om sisådär 30 år. Om vi nu pratar inom Sveriges gränser. Särskilt på Råå. Gisses vad jag gillar det området, precis vid vattnet. I början av 1900-talet var Råå Sveriges största fiskeläge. Idag är det mestadels fullt med gatuhus från slutet av 1800-talet. När jag är i Helsingborg och jobbar så äter jag alltid minst en lunch på Trivas på Råå. De har grym mat där! Huset bredvid såg jag idag var till salu. Drömmen va!

Nä. Nu ska jag sova så att jag orkar med morgondagen!

20131007-233331.jpg

20131007-233338.jpg

20131007-233347.jpg

Kommentera

