Rätt mat!

Igår när jag och lillbrorsan käkade valde jag helt fel rätt. Jag tog hamburgare. Visst, hamburgare är en förbannat enkel rätt, men den säger jävligt mycket om köket . Lyckas man med en hamburgare som inte har vattnigt bröd, bleka pommes frites, eller torrt kött. Ja, då har man kommit långt. Jag har bott på Scandic Linköping City ett par gånger innan och deras hamburgare är jättebra, det visste jag. Så igår tog jag det säkra före det osäkra.

Idag var jag inte så hungrig och tog istället en getostgratinerad sallad med valnötter. Fy fan vad god den var! Tyvärr så tog Olle också något litet.. en hummersoppa. Men han fick inte ens hälften av maten jag fick. Stackarn! Han kom precis upp från lobbyn med en macka och yoggi i handen..

Kommentera

