Kyrkovalet.

Jag är själv inte med i Svenska Kyrkan för att jag tycker inte den tillför mig någonting alls. Jag gick ur för ett par år sen och ser hellre att jag får de pengarna. Kyrkan behöver inte mina pengar också. De har tillräckligt!
Men även att jag inte är med i Svenska Kyrkan så har jag ändå gift mig och våra barn har blivit döpta. Jag har inget emot att vara där, sjunga lite och ta lite pengar i kollekten. Men det som grämer mig lite är att jag inte kan rösta i kyrkovalet på söndag. Men jag hoppas att ni som kan, gör det! Vi får verkligen verkligen se till att de äckliga sverigedemokraterna inte får fäste i kyrkan. Magnus Betnér har gjort en video om detta. Ta 8 minuter av er tid och lyssna.

Det är viktigt att kyrkan är en plats där A L L A är välkomna!!

Kommentera

