Gammalt, blodigt golv.

Igår kom jag hem vid tre-tiden efter att jag hade jobbat lite. Jag satte då igång med projekt riva upp parkett på övervåningen. 
Det gick smidigt att riva ut det, även att det var spikat vid varje längd. Men golvet under alltså! En dröm. Det är originalgolvet va? För er som vet? Alltså från 1923? Det var ju lagat och nerhyvlat på det stället där den gamla kakelugnen har stått en gång i tiden. Allt för att få en jämnare nivå när de lade parkett-golvet. Jag vet i dagsläget inte inte hur jag ska göra.. laga i och försöka få samma yta som det gamla golvet? Eller bryta av helt? Nu får en matta dölja det partiet så länge.

När jag hade rivit ut allt, slängt på det på släpet och började dammsuga övervåningen så ser jag en stor blodfläck på golvet. Som alltså är, ja, jag vet inte hur gammal. Ganska vidrigt, men också rätt ballt. Det ger en historia bakom huset.. även att jag inte vet vad blodfläcken är ifrån? Synd att ingen kan berätta..

Nu har jag fått upp tvn, hyllor ska upp över den och ska sedan fyllas med barnens filmer. Mitt PS3 får ta plats där också.

 

 

Kommentera

