Hotellrecensioner.

Eftersom att jag bor så pass mycket på hotell kanske jag ska börja köra en liten recension vid varje tillfälle jag bor på något nytt? Eller är det något man vill läsa? Ja, det kan jag tycka. Visst att man kan titta igenom tripadvisor och alla andra sidor som finns. Men här blir det stenhårt.. hiss eller diss. Inga mellanting här inte.

Jag bor till 90% alltid på någon av de två största hotellkedjor vi har i Sverige – Scandic eller Choice Hotels.
De sistnämnda har tre olika kategorier för att kunna anpassa sig ännu mer.
Comfort – det enkare och lite billigare valet.
Choice – lite högre standard och oftast utmed motorvägar.
Clarion – det bästa av de tre grupperna. Det finns vissa Clarion Collection också, där det ingår kvällsbuffé och eftermiddagsfika.

Vad jag kommer att titta på är:
Överlag hur utsidan och insidan ser ut. Om det är i behov av renovering, om parkeringen är bra och om det är lätt att hitta.
Receptionenen – Personalen och det bemötandet man får.
Rummet – Hur standarden är, storleken på rummet, sängen och badrummet.
Restaurangen – Interiören, maten och personalen.
Frukosten – Upplägget och om det finns det där lilla extra.

Sen har jag ju lite smågrejer som jag också kommer att nämna. T.ex om det finns uttag vid sängen för telefon. Hur trycket i duschen är. Hur lyhört det är från andra rum och från korridoren. Möjligheten att kunna reglera temperaturen på rummet osv. osv.

Det blir så att jag kommer lägga ut första recensionen imorgon. Det blir på det hotellet jag bort på idag. Annars får jag inte med frukosten och hur smidigt eller osmidigt det är att checka ut.

Jag kör med bilder också va?

Kommentera

