Øl och libanesiskt.

Jag har tagit mig två öl idag. Kanske fler. Det är ju ändå lördag!

Idag var jag iväg ett par timmar hos en kompis och hans fru som precis har byggt hus. De behövde lite hjälp med köksluckor, sätta upp rullgardiner och lite småfix. Precis när jag skulle gå så säger deras mammor, som är där för att hjälpa till med inflyttning, att jag absolut inte fick gå. Här har de stått och lagat mat till mig. Och som jag åt!! De är från Libanon och självklart fick jag libanesiskt. Lass efter lass med kyckling, specialris, piroger, humus, vitlökssås, köttpaj, sallad, och egengjord drickyoughurt. Jag är fortfarande mätt. Det är sju timmar sen!!

Nu ligger jag inne hos Hugo och har precis läst klart en bok. Jag kommer nog somna jag med – med två öl i kroppen sover man som bäst. Ett bra gammalt ordspråk.

Kommentera

