Marknad.

Slutade vid 13 idag för att hinna med ner till marknaden med barnen. Det tog sin lilla tid på föskolan eftersom att Bonnie precis hade vaknat och det var ingenting som gick hennes väg. Men men, till slut satt vi i bilen och hade ett jävla problem med att hitta parkeringsplats.. i Nässjö alltså. VAFAN!

Väl på inne bland stånden så var de miljoner småungar som sprang runt och kastade kokosbollar och smällare. Fine, så länge de inte utsätter andra så är det väl okej. Man gjorde ju det själv. Men så PANG! small det till vid örat och jag fick en smällare kastad på örat. Ungjävel! Jag gick fram till honom och sa – ”Ser jag dig kasta smällare bland folk igen så tar jag dina förbannade smällare och kastar i soptunnan, och du kanske följer med i”. Vafan, han var i trettonårsåldern. En sådan tillsägelse får man tåla. Eller? Han pinade i alla fall iväg med sin gäng. Tänk vad som hade hänt om den träffade något av mina barn. Eller någon annans för den delen.

Hugo fick sig en heliumballong och jag en liten påse marknadsgodis. Som jag vet kommer ligga och bli gammalt.. som allitd.

Nu ska jag kolla på en dokumentär om en utav världens bästa mma-fighter, George St. Pierre!

Kommentera

