Tidig morgon.

Jag tycker om att gå upp en halvtimma tidigare än alla andra här hemma, i alla fall när det är jobbvecka.
Att smyga ur sängen och ner för trappan, ta en kopp i skåpet och låta kaffet rinna ner. Sätta mig i soffan, med bara kaffet framför mig. Inte tv eller telefon. Bara njuta av lugnet. Det gillar jag!

Idag var det en annan morgon. Bonnie sover nu längre på morgnarna efter att hon har börjat förskolan igen. Men idag vaknade hon 05:30.. Försökte lägga henne i vår säng men hon ville inte alls somna om så jag gick upp med henne. Tog med henne in i badrummet, bytte hennes blöja och borstade mina tänder. PANG! så ramlade hon ner för pallen vi har i badrummet med huvudet före. Ja, ni förstår – hela familjen vaknade av det fallet. Så ikväll kommer det att vara trötta barn här hemma!

Nu ska jag till jobbet. Än är det ingen som har kommit med kaffe till mig.. jag är på Swedbank. Det är inte så svårt att hitta va? Kom igen nu!

Kommentera

