World War Z.

World-War-Z

Alltid när jag och Sandra bestämmer oss för att gå på bio och gå ut för att äta något innan bion, händer samma sak. Varenda gång! Vi kommer alltid iväg försent och får trycka i oss något snabbt på McDonalds eller liknande. Trist, jag vet.

Men igår ändrade vi på den rutinen. Vi var inne i Jönköping redan vid 18:30. Det kändes bra. Vi bestämde oss för att bege oss mot piren för lite käk och något att dricka. Vi bestämde oss ganska snabbt och på något ställe där, minns inte vad det hette. Helt okej mat och jag tog mig snabbt ett glas rödvin så att jag slapp köra hem sen efter bion. Men vi var färdigätna och hade betalat när klockan slog åtta..
Så vi drog till Coffeehouse by George för lite riktigt kaffe.

Jag överdriver ju om jag säger att biosalongen var full.. kanske beror på att filmen har gått nu ett tag? Jag vet inte. Men det var ett femtontal betalande besökare. Ganska skönt att se en film när den har gått ett par veckor. Då slipper man de flesta ungdomsgängen som är så jävla högljudda under hela filmen och måste kommentera det mesta. Man slipper också de som inte kan äta med stängd mun, utan måste tugga sina förbannade popcorn och chips så jävla hårt och med och huvudet som en jävla resonanslåda.
Det slapp vi!

Filmen var bra. För er som inte redan har sett den så behöver ni inte läsa mer. Fast vafan, ni förstår väl att det dör en massa människor? Ja, det var positivt med filmen. Inte att det dog en massa oskyldigt folk, såklart. Utan att de inte kunde göra någonting åt att bota de redan infekterade.
Så.. den får ett ganska högt betyg. 7 av 10 grankvistar.

Kommentera

