UFC 163.

Inatt är det då ännu en gång dags för UFC. Jag ska tyvärr iväg ikväll och kommer nog inte vara vid mina sinnes fulla bruk att kunna sätta mig, klockan 04, för att titta på galan.

Men vilket kort de har nu alltså. Det blir bara bättre och bättre. José Aldo är alltid rolig att se i oktagonen. Han kommer att få det kämpigt när han tar sig an Chan Sung Jung. Även att jag tror att det kommer dröja länge innan någon tar bältet från Aldo. Jose kommer att avsluta den här matchen i den andra ronden. Hur han avslutar den? Ett välplacerat slag på hakan. KO.

Den andra matchen som är på huvudkortet är Lyoto Machida vs. Phil Davis. Det kommer att bli en intressant match eftersom att Phil är brottare i grunden. Machida däremot står gärna och växlar slag och sparkar om vartannat i karate-stil. Den blir intressant. Tror dock att Phil tar detta. Han kommer att ”submitta” Machida.

Sen har vi min favoritIan McCall. Han möter Iliarde Santos. Det kan sluta hur som helst. Men med McCalls föregående matcher så har han tyvärr inte avslutat många av sina matcher. Många av dem har gått till domarbeslut. Vi hoppas på att han gör att bra avslut i denna matchen.

Kommentera

