Morgonrutin.

20130801-065740.jpgDet här med att Bonnie alltid vaknar innan 06:00. Alltid! Det finns ju tyvärr inte så mycket att göra åt. Hon sover ju faktiskt hela nätter numera. Så att det är bara att slänga på sig tröjan, hoppa i brallorna och rusa in till hennes rum. Snabbt, innan hon hinner att gapa, inte skrika, pappa till det att jag tar upp henne. Blöjbyte följer, jag borstar mina tänder sen beger vi oss neråt. Under de än lilla stund har jag pratat gott om kaffe. Men det enda Bonnie tjatar om är välling. Väl nere så får hon sin välling, jag min kaffe, en trippel espresso, och vi sätter oss i soffan. Jag tycker att det är dödstråkigt att sätta på barnprogram vid den tiden. Så vi har nu börjat kolla på naturpogram på morgnarna, jag och Bonnie. Nu är vi inne i en dokumentärserie som heter Africa. Vi har kollar med stora, men sömndruckna ögon.

Så nu sitter vi här. Tittar på Africa och har det underbart, jag och min dotter.

One thought on “Morgonrutin.

  1. Pingback: Joe Rogan. | Grankvistarjävel

Kommentera

