Sista UFC 159-peppen.

Det här är sista pepp-klippet sen lägger jag ner. Men jag kan verkligen inte slita mig. Jag kan inte heller sluta prata om det när det kommer upp till diskussion. Vid middagen idag så fick vi sällskap av en medelålders man som anslöt sig till oss efter att vi hade varit på klubbkvällen tillsammans. Han började prata om något om en kille som hade gått ner 12 kilo på tre dagar inför en MMA-match.. PANG så var jag igång. Pratade vilt och brett om viktklasser, UFC, bakgrunder. Men fick sluta efter en stund när jag så att de bara kollade deras mat..

Bara det att så ett litet frö hos folk som tror det är någon form av gladiatorspel.. Det är ju en sport som vilken annan. Det må se otäckt ut ibland för det otränade ögat. Men det är en utav de säkraste sporter man kan utöva. Det är den sporten som är regleras hårdast av mycket kunniga läkare. Det blir medicinska avstängningar efter matcher och mycket, mycket mer. Om man nu jämför med till exempel hockey som är en nationalsport i Sverige, till stor del. Vad händer när Pelle får en hjärnskakning av en allt för hård tackling under en match? Jo, han är hemma en vecka, sen är han tillbaka och tränar igen. Det är inte bra!

Nog om detta. Kolla på klippet.

Kommentera

