Fiskmåsar.

Jag och fiskmåsarna i den här stan kommer inte riktigt överens kan man väl säga. Vi har en historia om man säger så. Mer behöver jag inte gå in på. Värst var det när vi bodde i stan och vi hade invasion av måsarna och deras jävla ungar.

Men varje år, när det börjar blir lite kallare och de sticker iväg (om de nu gör det?) så är jag nog den som först ställer till med fest. För att fira att de är borta.
Men jag blir lika besviken på mig själv, varje år, när jag har glömt att de faktiskt kommer tillbaka och ställer till ett jävla liv.

Jag måste utrota dem. En gång för alla.

Kommentera

